Kia Picanto — wymiary, silniki, ceny

Segment A, czyli taki do którego należą same samochody najmniejsze z dostępnych na europejskim rynku, jest bardzo często pomijany. Nie można jednak zapominać, że to właśnie w nim znajdziemy najtańsze nowe auta, które co ważne świetnie sprawdzają się w dużych miastach, gdzie nie mają problemu z ciasnymi miejscami parkingowymi i znacząco ułatwiają manewrowanie po wąskich uliczkach. Przykładem takiego samochodu jest Kia Picanto, czyli jeden z najtańszych samochodów na rynku, który powiązany jest też z wyścigami samochodowymi.

Kia Picanto — historia modelu

Świat usłyszał o Kii Picanto w 2003 roku, gdy marka z Korei Południowej zdecydowała się na wprowadzenie swojego hatchbacka z segmentu A na rynki globalne. Kia wcześniej posiadała co prawda samochód w tym segmencie, lecz Kia Visto oferowana była głównie w Korei Południowej oraz Indonezji. Kia Picanto to już z kolei samochód globalny, który budowano z myślą o tym, by sprzedawać ją tak naprawdę na całym świecie.

Auto zostało zbudowane oczywiście we współpracy z Hyundaiem, czyli bratnią marką i de facto właścicielem Kii. Na samym początku Kia Picanto była więc bliźniakiem dla modelu Hyundai Getz. W kolejnych latach to się zmieniło, głównie ze względu na wprowadzenie nowej polityki nazewniczej modeli Hyundaia. Produkcję pierwszej generacji Kii Picanto zakończono w 2011 roku.


Od 2011 roku oferowana była już druga generacja Kii Picanto, która została dostosowana do obecnych standardów marki. Przede wszystkim za zaprojektowanie auta odpowiadał Peter Schreyer, czyli osoba, która zaprojektowała większość samochodów Kii w tamtym czasie, tym samym rozpoczynając nowy język stylistyczny używany przez markę, którego punktem charakterystycznym jest grill w kształcie tak zwanego tygrysiego nosa. Auto zostało też znacząco unowocześnione i poprawione.

Kia popracowała przede wszystkim nad tym, by auto zapewniało w środku więcej przestrzeni. Pomogło w tym wydłużenie nadwozia oraz rozstawu osi. Szerokość oraz wysokość pozostała z kolei na praktycznie tym samym poziomie. W 2015 roku przeprowadzono jeden facelifting tej generacji. W 2017 z kolei Kia Picanto II została wycofana ze sprzedaży i z produkcji.

Najnowsza odsłona Kii Picanto została zaprezentowana w 2017 roku i jej projekt ponownie powierzono Peterowi Schreyerowi, który w trakcie 6 lat zaktualizował nieco język stylistyczny, którego znakiem rozpoznawczym wciąż był tygrysi nos, lecz wyglądał on nieco inaczej i przede wszystkim był większy oraz bardziej agresywny. Prace były prowadzone jednak nie tylko przez niemiecki oddział Kii, ale też przez południokoreański po to, by stworzyć auto jak najlepiej dostosowane do potrzeb różnych rynków.

Kia Picanto — wymiary

Kia Picanto jest niezwykle małym samochodem. Jej długość to bowiem zaledwie 3595 milimetrów przy wynoszącym jedynie 2400 mm rozstawie osi. Szerokość samochodu to 1595 milimetrów, a wysokość wynosi 1485 mm. W wersji wyposażenia X line samochód staje się jednak nieco większy. Jego wysokość wzrasta bowiem do 1500 mm, szerokość wynosi 1625 mm, a długość to 3670 mm. Niezależnie od wersji bagażnik pomieści 255 litrów, a masa własna wynosi od 899 do 909 kilogramów.

Kia Picanto — silniki

Jak można się domyślić, w Kii Picanto dostępne są jedynie niewielkie jednostki napędowe. Auto to jest jednak na tyle małe i lekkie, że w zupełności wystarczą one podczas poruszania się po mieście. Słabszy silnik to 3-cylindrowa jednostka 1.0 DPI o mocy 67 koni mechanicznych, która dostarcza ponadto 96 niutonometrów maksymalnego momentu obrotowego. Mocniejsza jednostka 1.2 DPI jest już 4-cylinrowa, a jej parametry to moc rzędu 84 KM i moment obrotowy wynoszący 118 Nm. Silnik 1.2 DPI oprócz manualnej skrzyni może też być zakupiony z 5-biegową zautomatyzowaną skrzynią biegów.

Kia Picanto — ceny

Jak już zostało to wspomniane Kia Picanto to jeden z najtańszych samochodów na rynku. Niestety dzisiejsze czasy sprawiły, że ceny urosły na tyle, iż nie da się już kupić tego auta poniżej 50 tysięcy. Podstawowa cena to 56 500 zł. Za wersję L zapłacimy co najmniej 64 000 złotych. Odmiana GT Line to już koszt rzędu przynajmniej 76 000 złotych. Od takiej samej kwoty zaczynają się ceny odmiany X Line.

4.1/5 - (14 votes)